Cosmeticamerk Dove lanceerde vandaag een campagne om vrouwen bewust te maken van hun schoonheid. In vijf steden van over de hele wereld hing het merk boven de ene deur ‘Mooi’ op en boven de andere ‘Gemiddeld’. Zo kregen vrouwen de keuze een deur door te gaan waarmee zij zich konden identificeren.
In de vijf steden Shanghai, San Fransisco, Londen, Sao Paulo en Delhi werden de video’s gemaakt voor de campagne. De meeste van de vrouwen liepen door de ‘gemiddelde’-deur. De vrouwen werden achteraf gevraagd naar waarom zij die keuze hebben gemaakt.

b9d11b6a-642e-42e3-9111-b08a2ea91860-quality_lighter-inline_yes

,,Schoonheid voor mij is te ver buiten bereik”, vertelt een vrouw die door de ‘gemiddelde’-deur liep. Een andere vrouw die koos voor schoonheid voelde zich juist sterker door haar keuze: ,,Ik kreeg een triomfantelijk gevoel. Het voelde alsof ik de wereld vertelde dat ik mooi ben”.

Advertentie

Wat vind jij? Reageer hieronder: