Als jij een van de 45% van alle volwassenen bent die soms snurk lees dan goed mee: Snurken is niet alleen vreselijk voor de mensen om je heen, het is ook nog eens slecht voor de gezondheid.

stop-snoring1

Dat komt omdat snurken de kwantiteit en de kwaliteit van het slapen kan verminderen, en slechte slaap kan leiden tot depressie, geheugenproblemen, gewichtstoename, hartklachten, diabetes en nog vel meer. Ook kan het de band tussen jou en je geliefde aantasten, het is natuurlijk lastig als een van de partners elke nacht zwaar snurkt.. Dus hebben we jouw aandacht nu? Als je wilt stoppen met snurken voor eens en altijd, lees dan verder en zie hoe jij snurken kunt voorkomen en stoppen in de toekomst.

Ten eerste, wat veroorzaakt snurken?

Het is natuurlijk goed om te weten wat de redenen zijn dat we snurken. Dit kunnen er meerdere zijn natuurlijk en af en toe zijn ze ook tijdelijk. We hebben ze even op een rijtje gezet.

-Zwangerschap
-Allergieen
-Overgewicht
-Roken
-Alcohol gebruik
-Drugs en medicaties
-Ouder worden
-Genetisch bepaald

snurkk

Nu de manieren hoe je snurken kunt stoppen voor de korte termijn:

1. Gebruik een humidifier

Een bevochtiger die er voor zorgt dat de lucht minder droogt wordt. Droge lucht zorgt voor irritatie en daardoor voor snurken. Blijf ook altijd veel water drinken, dit helpt ook tegen uitdroging uiteraard!

2. Veranderd jouw slaappositie

Zoek verschillende nieuwe posities om in te slapen en kom er achter wat de beste positie voor jou is. Meestal snurken mensen die op hun rug liggen het meeste, probeer dus eens wat andere posities

3. Drink geen alcohol vlak voor je gaat slapen

Soms heb je natuurlijk een feestje en is er geen andere oplossing, maar maak er geen gewoonte van. Alcohol is een killer als het om snurken gaat, het versterkt het snurken ongelofelijk erg.

Hoe stop je snurken op de lange termijn?

1. Hou je bed en beddengoed schoon.

Je bed wordt snel vies en al die bacterieen kunnen voor snurken zorgen. Dat is logisch want veel mensen zijn zonder dat ze het weten allergisch voor verschillende dingen. Dus steek die handen uit de mouwen en weg met het stof op je slaapkamer, wel zo fijn!

2. Stop met roken

Roken is slecht voor de keel en longen, dat weet natuurlijk iedereen. Stop dus met roken voor alle redenen (geld, gezondheid, kanker, de lucht, etc) maar dus ook voor snurken, nog een extra goede reden om te stoppen!

3. Ga meer sporten

Nog een goede reden voor een bezigheid, ga meer sporten! Dit opent de luchtwegen en dat staat gelijk aan minder snurken. Drink ook minder alchol in de toekomst en je bent er binnen no time vanaf, alstublieft!

Like en deel dit bericht voor alle snurkers, ze zullen je dankbaar zijn!

Advertentie

Wat vind jij? Reageer hieronder: