We leven in een tijd waarin reclame eindelijk begint te veranderen en de samenleving als geheel weerspiegelt. We hebben eerder gezien dat kledingbedrijven plus-size modellen gebruiken om vrouwen van alle maten te vertegenwoordigen, en veel lingeriebedrijven zijn gestopt om hun modellen te fotoshoppen.

Hoewel dit een positieve ontwikkeling is, hebben we nog een lange weg te gaan.

Kijk maar eens naar dit voorbeeld van een liefhebbende moeder die foto’s van haar zoon naar het kledingbedrijf voor kinderen Oshkosh B’gosh had gestuurd, in de hoop dat ze hem zouden gebruiken in hun advertenties.
Maar het kledingbedrijf was niet geïnteresseerd om hem te gebruiken als model, want hij heeft het syndroom van Down.

Meagan Nash woont in de Amerikaanse staat Georgia met haar familie. Aangezien het kledingbedrijf OshKosh B’gosh onlangs nieuwe modellen zocht voor hun reclamecampagnes, selecteerde Meagan foto’s van haar 15-maanden oude zoon Asher die ze naar hun opstuurde.

Het modellenbureau had specifieke eisen voor de nieuwe kindmodellen; de kinderen moesten een bepaalde lengte, haarkleur en oogkleur hebben. Kleine Asher voldeed aan alle eisen. Maar nadat Meagan de foto’s had verzonden naar het modellenbureau, hoorde ze nooit meer iets van ze terug.

Daarom nam Meagan direct contact op met het kledingbedrijf in de hoop dat ze informatie kon krijgen over de reden waarom ze nooit meer iets van ze had vernomen.

Maar ze was geschokt door wat een vertegenwoordiger van het bedrijf haar vertelde. Want ze waren niet geïnteresseerd om Asher te gebruiken in hun aankomende reclamecampagne, omdat ze nooit “modellen met speciale behoeften” zouden gebruiken.

“Hebben ze er echt nooit aan gedacht om een kind te gebruiken met speciale behoeften?’, vroeg de moeder boos.

Ga naar de volgende pagina om het vervolg te lezen!

Advertentie

Wat vind jij? Reageer hieronder: